Zalany kamieniołom na ochłodę.

Niedziela, 11 lipca 2010 · Komentarze(3)
Dzisiaj miało być krótkie kręcenie i dłuuugie leżenie na plaży na Pogorii. Plan uległ nieco modyfikacji. Było: długie kręcenie (no, średnio długie;) i zero leżenia. Padła propozycja popedałowania, więc nie mogłam odmówić. Moja propozycja udania się do zalanego kamieniołomu spotkała się z entuzjazmem towarzyszy. Razem z Mariuszem i Damianem, wyruszyliśmy w stronę Jaworzna. Wcześniej, zajrzeliśmy jeszcze do parku w Kazimierzu Górniczym (Sosnowiec). Lejący się z nieba żar w połączeniu z asfaltem nie był najlepszym rozwiązaniem, ale innej drogi nie znałam.
Po dotarciu do Jaworzna, wbijamy się już w teren w poszukiwaniu kamieniołomu.

dawne kamieniołomy

Byłam tu tylko raz, więc troszkę pobłądziliśmy, ale w końcu udało się dotrzeć na miejsce.

Kolor wody robi wrażenie...

Jestem tylko zaskoczona, bo ostatnio ja tu byłam, nie było tej wody aż tyle. Poziom sporo się podniósł, ale to zapewne po majowo-czerwcowych opadach.

Panowie wykorzystują okazję, żeby się ochłodzić...

Mariusz będzie długo pamiętał tę kąpiel w kamieniołomie - okazało się, że wskoczył ze swoją komórką :PP

Po krótkim pływaniu próbujemy jeszcze wejść na wyższe partie, żeby widok był lepszy. Nie jest to jednak takie łatwe, bo sporo ścieżek jest zlanych. Odnajdujemy jakąś prowadzącą na szczyt.

Do tego kamieniołomu przyjeżdża wielu nurków z całej Polski. Jest tu wiele atrakcji - zatopione koparki, przepompownia, baraki magazynowe. Kiedyś znajdował się tu kopalnia dolomitu. Podobno na skutek niepłacenia rachunków za energię elektryczną, odcięty został kopalni dopływ prądu. Stanęły pompy i w efekcie wyrobisko zostało zalane. Nawet nie zdążono ewakuować sprzętu. Na dnie pozostały dwie pokaźnych rozmiarów koparki. Są one głównym magnesem ściągającym nurków z całej Polski.
Więcej info i fotek o zalanym kamieniołomie:

To miejsce ma coś w sobie, jest takie kameralne, zupełnie "odgrodzone" od miasta. Trudno uwierzyć, że kilkaset metrów dalej jest ruchliwa, hałaśliwa jezdnia i wielkie miasto. Jak się patrzy na ten turkusowy kolor wody, to ma się wrażenie, jakby się było nad Adriatykiem, a to...Śląsk nasz ;)

W okolicach kamieniołomu znaleźliśmy też fajne tereny leśne do pojeżdżenia, choć myślę, że bardziej są uczęszczane przez amatorów quadów, sporo tu usypanych górek.

Z lasu wygania nas chmara komarów. Jedziemy jeszcze nad Zalew Sosina, ale przemykamy prze niego bardzo szybko - takiej liczby ludzi i samochodów to chyba nawet przy supermarkecie nie widziałam. Jak dobrze, że przemieszczamy się na rowerach - sznur samochodów czeka w kolejce na wjazd i wyjazd z Sosiny. Ufff - ciasno tu, uciekamy :)

W Jaworznie-Szczakowej żegnam się z chłopakami, którzy udają się w stronę Katowic, ja jeszcze śmigam na Sosnowiec i do Będzina. Ciężko się jeździ w takim upale.

Pilsko zdobyte z bólem.

Sobota, 3 lipca 2010 · Komentarze(7)
Będzin-Katowice PKP_Cięcina Dolna-Cięcina Górna-Suchy Groń-Hala Wieprzska-Hala Pawlusia-Hala Rysianka-Trzy Kopce-Palenica-Przełęcz Cudziechowa-Hala Miziowa-Góra Pięciu Kopców-PILSKO-Hala Miziowa-Buczynka-Wodospad Sopotnia-Sopotnia Wielka-Sopotnia Mała-Juszczyna-Wieprz-Radziechowy-Twardorzeczka-Lipowa-Buczkowice-Szczyrk-Przełęcz Karkoszonka-Brenna

Pilsko...no tutaj z rowerem mnie jeszcze do tej pory nie było. Wobec tego, propozycję Mariusza przyjęłam z entuzjazmem, nie świadoma tego co mnie czeka...czyli mega wysiłku, ale też pięknej nagrody w postaci widoczków.
Niemniej muszę zdradzić, że wycieczka była niestety opłacona bólem...
Ale od początku...w okolicach Węgierskiej Górki, dokładniej w Cięcinie Dolnej lądujemy parę minut przed 10, potem znajdujemy czarny szlak rowerowy, którym dojeżdżamy do szlaku czerwonego, który zaprowadzić nas ma do Hali Miziowej.

Z początku szlak jest bardzo przyjemny, potem zaczynają się małe "schodki", czyli parę momentów "z buta".

Po przejechaniu paru kilometrów, w okolicach rozwidlenia szlaków czerwonego i niebieskiego (na Romankę)czeka nas podjazd, który okazuje się być zupełnie zniszczony przez ścinkę, fajny szeroki szlak, który mógłby być przejezdny, został zniszczony. Zsiadam z roweru, nie mam sił, żeby jechać ten odcinek. Słonko nieźle przygrzewa, a do tego mój bolący ząb nie daje o sobie zapomnieć. I właśnie on będzie mnie nie opuszczał podczas tej wycieczki. Już w pociągu pobolewał, ale nie sądziłam, że z godziny na godzinę będzie coraz gorzej. No cóż, nie poddaję się i wpycham rower. Marusia jest już sporo przede mną i czeka. Będzie miał przynajmniej dużo przerw na posilanie się ;) Ja niestety nie mogę nic przełknąć, a raczej "pogryźć". Próbuję nie myśleć o bólu i staram się delektować widokami.
W trakcie przemierzania czerwonego szlaku, okazuje się, że chyba jest on typowo "pieszym" - sporo przeszkód na nas czeka...

półka skalna, na którą trzeba było się wdrapać

rwąca rzeka do pokonania :PP

Bywają jednak przyjemne fragmenty - moje ulubione zjazdy :)

Hala Pawlusia

Ok. 14 docieramy na Halę Rysiankę - tutaj krótki odpoczynek. Widoki cudne.

Potem dalej czerwonym szlakiem aż do Hali Miziowej

Przyznaję, że jestem już nieco zmęczona i jeszcze ten cho...ząb! :/ Ale nie po to przejechałam taki kawał, żeby ominąć Pilsko, będąc tak blisko :) Także zaczynamy z Mariuszem podejście na szczyt, w dosłownym tego słowa znaczeniu, bo więcej tu wchodzenia będzie niż wjeżdżania, raczej wciągania roweru ;)

już prawie na szczycie...

krótka sesja foto :)

i dalej w górę, przez Górę Pięciu Kopców, na sam szczyt...

PILSKO zdobyte!!! ufff, łatwo nie było, ale było warto dla nagrody, którą są wspaniałe widoki...

w oddali kolejna góra do zdobycia i fajny pretekst na wycieczkę...

Czas nas goni, a jeszcze sporo km na pociąg. Udajemy się w drogę powrotną. Tym razem wybieramy zjazd na Halę Miziową szlakiem żółtym, co jest WIELKIM BŁĘDEM!! Z początku jest nawet przyjemnie, wymagającą, technicznie, ale do przejechania.

Potem niestety jest tylko moja irytacja [sic!] Szlak kompletnie nie nadaję się do jazdy, jest wąski stromy, "schodkowaty" i pewnie trochę niebezpieczny do schodzenia z rowerem na plechach. Jest po prostu - niewygodny! Ale cóż zrobić, będąc w połowie drogi?! Także - powoli, ostrożnie schodzimy w dół. Na Hali Miziowej napełniamy bukłaki i w dół zielonym szlakiem.

Docieramy do drogi asfaltowej w Sopotni. Potem już tylko asfalt, asfalt i jeszcze raz asfalt przez jakieś 40 km. Chyba ta droga powrotna mnie bardziej wymęczyła niż jazda po górach. Jedziemy i jedziemy. Końca nie widać, a czas goni. Chyba dziś troszkę przeliczyliśmy się z trasą. W końcu docieramy do Buczkowic. Mariusz jedzie do Bielska na pociąg, a mnie pozostaje jeszcze parę km do Brennej przez Przełęcz Karkoszonkę.
Wyprawa - super udana, piękne widoki i cudowne zjazdy, dla których warto się troszkę pomęczyć i znieść ból zęba :/

Ps. koniec końców trafiłam w niedzielę na pogotowie dentystyczne i...zęba już nie ma, także nie będzie mi już przeszkadzał w wyprawach :PP

Nasz prywatny etap MTB Trophy.

Niedziela, 27 czerwca 2010 · Komentarze(2)
Kategoria Beskidy
Będzin-Katowice/ Wisła-Smrekowiec-Jaworzyna-Grabowa-Przełęcz Karkoszonka-Klimczok-Błatnia-Brenna

Dorota rzuciła pomysł, żeby przejechać jeden z etapów MTB Trophy. Oczywiście pomysł wszyscy podłapali i tak w składzie: Dorota, Mariusz, Tomek, Artur i ja ruszyliśmy w niedzielę do Wisły. Wcześniej musiałam jeszcze dojechać na miejsce zbiórki do Katowic, także z rana parę kilometrów asfaltem na rozruszanie.
Na szlak wjeżdżamy stosunkowo późno, bo po 11, ale czerwcowe dni są długie, a poza tym dziś nie jesteśmy zależni od PKP, także tempo wycieczki nie jest zabójcze;)
Na początku trochę trudno nam znaleźć wjazd na tę część etapu w Wiśle, ale w końcu się udaję. Niemniej, później nieco zbaczamy "z toru", co niestety kończy się podprowadzaniem w pewnych fragmentach.

Po wdrapaniu się na Smrekowiec, dalej przez Jaworzynę jest już łatwiej - da się jechać ;)

Jadąc żółtym szlakiem nie docieramy do Przełęczy Salmopolskiej (nawiasem mówiąc kiedyś jechałam tym szlakiem na Przełęcz no i niestety skończyło się to ostrym podejściem z buta w końcówce szlaku), ale odbijamy na w lewo na drogę wyjeżdżoną przez drwali, i zaraz ostrym skrętem w prawo na pyszny single track (kto jechał w ostatnim maratonie u Grabka w Ustroniu, ten wie, o jaki fragment chodzi:) w kierunku Grabowej. Potem bardzo fajny szlak czerwony na Przełęcz Karkoszonkę.

U "Wuja Toma" robimy krótki odpoczynek na doładowanie akumulatorów.
Następnie wbijamy się na ścieżkę zaznaczoną na trasie Trophy, a potem zgodnie z wytycznymi - na szlak zielony aż do schroniska pod Klimczokiem. Po drodze parę fajnych zjazdów.

Pogoda nam dopisała. Świetna widoczność, piękne widoki.

Dorota z Mariuszem przeprowadzają identyfikację szczytów na horyzoncie :)

Czarny szlak na Klimczok to już niestety wprowadzanie, choć panowie ambitnie próbują wjeżdżać i przez pewien fragment im się udaje.

Z Klimczoka żółtym zjeżdżamy na Błatnią.

Tutaj też krótka "posiadówka" na trawce i podziwianie widoków :)

A potem już zjazd w większości zielonym szlakiem do Brennej. Tutaj żegnam się z ekipą i zjeżdżam do mojej rodzinnej bazy wypadowej. Dorota, Mariusz, Tomek i Artur jadą dalej trasą etapu przez Brenną-Leśnicę na Trzy Kopce Wiślańskie i zjeżdżają do Wisły. Kilka razy jechałam tym szlakiem, więc wiem, że to bardzo fajny fragment, do przejechania.
Choć nie udało się dziś zaliczyć całego etapu, wycieczka bardzo fajna, może jeszcze uda się kiedyś przejechać trasę od Istebnej.

Po okolicy.

Sobota, 26 czerwca 2010 · Komentarze(0)
Będzin-Dąbrowa Górnicza Park Zielona-Pogoria IV-Dąbie-Goląsza Górna-Brzękowice-Góra Siewierska-Strzyżowice-Psary-Gródków-Grodziec-Będzin Syberka

Miała być standardowa przejażdżka na Pogorię, ale postanowiłam zapuścić się dalej, także z Pogorii odbiłam na zachód pokręcić po okolicznych mieścinkach.

Do posłuchania zespół, który przywołuje moje wspomnienia z wakacji na Ukrainie.
A piosenka, która wzbudza respekt i szacunek dla tych wszystkich ludzi, którzy zginęli w Czarnobylu.

HILL.

Czwartek, 24 czerwca 2010 · Komentarze(0)
Kategoria spinning
W oczekiwaniu na słoneczne lato...godzinka spinningu. Znów pod górkę, wielką górę ;) Od weekendu obiecują poprawę...no zobaczymy...

Z serwisu na Dorotkę.

Środa, 23 czerwca 2010 · Komentarze(0)
Katowice - Czeladź - Będzin Grodziec: Dorotka - Będzin Syberka.

Po pracy odebrałam rower z serwisu. Zadowolona. Wszystkie za długie przewody zostały skrócone. Potem pognałam asfaltem w stronę Dorotki, żeby "przetestować" amorek w terenie - żadnych uwag :) Zdaję się zatem, że znalazłam "swój serwis". Troszkę daleko ode mnie, ale chyba warto dojeżdżać do Katowic i być zadowolonym ;)

Do posłuchania: piękny głos, niesamowita osobowość...

Godzinka pod górkę.

Poniedziałek, 21 czerwca 2010 · Komentarze(2)
Kategoria spinning
Pierwszy dzień lata, a pogoda nie rozpieszcza :/
Nadal czekam na odbiór roweru z serwisu, więc dzisiaj kręcenie pod dachem. Godzinka treningu HILL stymulującego jazdę w górskim terenie. Jak zwykle mnóstwo potu wylane.

Na orzeźwienie Anouk

Na serwis amorka.

Piątek, 18 czerwca 2010 · Komentarze(0)
Czas najwyższy, żeby mój amortyzator przeszedł serwis gwarancyjny. Jako, że serwis musi zostać przeprowadzony w autoryzowanym serwisie RockShoxa, wybrałam Bikershop w Katowicach, który ma takie uprawnienia. I myślę, że to był dobry wybór. Panowie od razu zajęli się moją maszyną i zaczęli poprawiać ustawienie klamek hamulców, rogów...i dopatrzyli się jeszcze paru rzeczy, które można by "podciągnąć". Chyba zatem mój Poisonek trafił w ręce profesjonalistów i pasjonatów, przynajmniej mam taką nadzieję :) Oprócz serwisu amorka, ulegną w końcu skróceniu moje przewody hamulcowe, w promocyjnej cenie. Na efekty poczekam w takim razie do wtorku, kiedy odbiorę moją maszynę...
Niestety przez weekend jestem w związku z powyższym pozbawiona rowerowania, ale pogoda i tak nie rozpieszcza :/ W drodze do Katowic, dopadła mnie straszna ulewa, także 15 min. przymusowego postoju na Dąbrówce Małej pod daszkiem "Biedronki" ;)

Do posłuchania Eros z Antonellą Bucci, bo ostatnio przechodzę etap zachwytu językiem włoskim :PP

Pogoria III i IV.

Niedziela, 13 czerwca 2010 · Komentarze(2)
Będzin-Dąbrowa Górnicza: Zielona, Pogoria III,IV-Wojkowice Kościelne-DG-Będzin

Dzisiaj znów lokalnie. Miała być Jura, ale rano ogarnął mnie straszny leń i za nic nie chciało mi się z łóżka zwlekać i pędzić na dworzec do Katowic. A do tego po nocnej burzy, pogoda nie zachęcała...ale jak się później okazało słoneczko nie zawiodło. Wstyd wielki, że tak dałam ciała i uległam mojemu leniowi, no ale widocznie organizm domagał się odespania całego tygodnia :PP
Mam nadzieję, że "uczestnicy Jury" mi wybaczą moją niesubordynację...;)

Tak więc po odespaniu wszystkiego, co było do odespania, postanowiłam nie zmarnować całkowicie niedzieli i wybrałam się na moją ulubioną-lokalną, najlepiej znaną, wielokrotnie zjeżdżoną trasę, którą de facto, od dawna nie ujeżdżałam.

Unikając asfaltu wbijam się zawsze na Szlak 25-lecia PTTK wzdłuż rzeki Przemsza. Startuję od zamku w Będzinie.

Przez Park Zielona docieram na Pogorię III

ścieżka pieszo-rowerowa na Pogorii III.

Po objechaniu "Trójki", czas zajrzeć na Pogorię IV. Ścieżką rowerowo-rolkową docieram do Wojkowic Kościelnych. Chwilka odpoczynku na trawce i próba doopalania "rękawków", która niestety skończyła się z fiaskiem :/
Chyba już jestem skazana na "rowerową" opaleniznę :PP

Pogoria IV:

Dzisiaj zupełnie rekreacyjnie. Więcej robienia fotek niż jeżdżenia ;)

Ucieczka przed komarami.

Sobota, 12 czerwca 2010 · Komentarze(0)
Będzin - Las Grodziecki - Dorotka - Wojkowice - Czeladź - Będzin

Dzisiaj spokojnie - rekreacyjnie po okolicy. W lesie mnóstwo komarów, więc nawet przystanąć nie można było na chwilę, bo już człowieka atakowały, więc szybciutko uciekłam na asfalt. (To chyba jakaś plaga w tym roku z tymi owadami :/)
Na chwilkę wstąpiłam jeszcze na Dorotkę popatrzeć na Beskidy na horyzoncie.

Po południu - na Pogorii - troszkę inny ruch - 2 godzinki na rolkach w
towarzystwie :)

Do posłuchania - też spokojnie (pod wrażeniem wczorajszego koncertu na Zamku Sileckim) - Muzykoterapia: